MĀCĪBU MATERIĀLS 6. klases skolēniem, lai uzzinātu par to, kādi ir ūdens resursi un kas veido ūdens patēriņu, kā arī par ūdens apriti dabā un kāpēc svarīgi ūdeni izmantot efektīvi.
Uzzināt vairāk
Esam sagatavojuši mācību materiālu, ko var izmantot skolotāji mācību stundu laikā, bez vieslektora klātbūtnes. Tas izstrādāts atbilstoši "Skola 2030" dabaszinātņu mācību jomai un ietver stundas plānu, darba lapu, kā arī skolotāja palīgu ar pareizajām atbildēm un skaidrojumiem. Piesakieties, saņemiet materiālu un izmantojiet to jebkurā jums ērtā laikā!
Pirmā stunda ir sadalīta divās daļās: ievads (teorija) par ūdens resursiem un ūdens patēriņu, praktisks aprēķinu uzdevums par dzeramā ūdens patēriņu, kā arī mājasdarbs, kas jāizpilda uz nākamo stundu (vēlams pēc nedēļas).
Otrā stunda ir sadalīta divās daļās. Pirmā daļa – mājasdarbā iegūto rezultātu pārrunāšana. Otrā daļa – teorija un praktisks uzdevums par ūdens apriti dabā, secinājumi par to, kāpēc ir svarīgi ūdeni izmantot efektīvi.
Nodarbības ilgums: Divas mācību stundas (katra 40 minūtes). Kopā 80 min. nodarbība. Iesakām otro nodarbību plānot pēc nedēļas!
Saistītās mācību jomas: Dabaszinātņu
Skolēniem sasniedzamie rezultāti:
- Zina, kā dabā norit ūdens aprite, kādi ir ūdens resursu veidi, kas veido un ietekmē ūdens patēriņu;
- Māk veikt ūdens patēriņa analīzi, zina efektīvākos ūdens izmantošanas paņēmienus un pārzina ūdens aprites ciklu.
Nepieciešamie resursi: interaktīvā tāfele vai projektors ar pieslēgtu datoru, piekļuve Youtube platformai, darba lapas (pieejamas šī stundas plāna pielikumā).
Papildus informācija:
- Piesakoties stundai, jānorāda datums un plkst. laiks, taču tas nenozīmē, ka tieši tajā laikā jāīsteno mācību stunda.
- Piesakoties stundai, skolotājs saņems uz pieteikumā norādīto e-pasta adresi saiti, kurā iespējams piekļūt sagatavotajam stundas plānam un video.
- Mācību materiāla instrukcijām ir informatīvs raksturs. Mēs ticam, ka katrs skolotājs spēj mācību materiālu pielāgot atbilstoši mācību tematam un saturam, skolēnu skaitam, interesēm, vajadzībām un citiem noteicošiem faktoriem.